meditation

Rest in your own power

Varmt välkommen till en kurs med Yin och mindfulness 2 timmar varje söndagkväll under vårterminen som kommer erbjuda dig tid för att landa i din egen kraft. Vi kommer ha en mix av yin, meditation och pranayama. Att under dessa 2 tim få tillfälle att lyssna inåt, till ditt hjärtas vishet, din sanning och dina behov.

Varje tillfälle innehåller ett mindfulness/compassiontema som du kan ta med dig till vardagen att öva på kommande vecka.


Söndagar kl.18.45-20.45
Lärare: Ywonne Källström

Pris: 7 ggr, 1400 kr
Datum: 4 feb - 25 mars (uppehåll 25 feb)

Anmäl dig med namn och telnr till info@yogashakti.se
Antalet platser är begränsat


Yinpositionerna hålls under flera minuter för att stimulera kroppens djupt liggande bindväv, ligament och inre organ. Det är viktigt att var och en efter sina förutsättningar kan göra övningen med rätt intensitet på stretchen, så att man kan ligga/sitta bekvämt i övningen, och därför används ofta kuddar, bolster, filtar, block och eventuellt en vägg som stöd.

Med sin fokusering på leder, ligament och bindvävnad är yinyogan en ideal yogaform för alla som sportar, styrketränar eller utför annan dynamisk yoga.
Yinyoga passar alla människor och kroppar. Den är dock särskilt effektiv för stela och orörliga personer. Den har visat sig hjälpa ryggvärk, knä och/eller nackproblem och framför allt en stressad och snabb livsstil med mycket prestation.
Denna yoga öppnar sakta upp stela höfter, baksidor av ben och vader som blir smidigare och mer elastiska.

Fördelar med yinyoga
    ▪    Stretchar och ger flexibilitet till kroppens bindvävnad
    ▪    Förbättrad flexibilitet i ryggrad och höft
    ▪    Skapar en terapeutisk påverkan på lederna som får ökad ledvätska
    ▪    Lugnare sinnelag, emotionell balans, ger övning i att hålla sig lugn när man utsätts för intern och extern stress
    ▪    Stimulerar kroppens inre organ
    ▪    Ger djup avslappning
    ▪    Tränar närvaro i nuet, mindfulness

Pranayama är sanskrit och betyder andningsövningar.
Enligt yogan kan man genom att styra andningen upprätta balans mellan kroppens och psykets funktioner. Det finns andningsövningar för olika behov och tillfällen

Effekter av olika andningsövningar är många och de kan bland annat:  
    •    Minska stress och främja avslappning.
    •    Öka koncentrationen.
    •    Förankra oss i nuet.
    •    Balansera höger och vänster hjärnhalva.
    •    Aktivera det parasympatiska nervsystemet som ger lugn och ro.
    •    Öka syreintaget i kroppen vilket berikar blodet och syrehalten i hjärnan.





Yogashakti

Timmermansgatan 10
118 25 STOCKHOLM

Högbergsgatan 30A
116 20 STOCKHOLM

E-post: info@yogashakti.se
Tel: 0707-906 906

Öppettider

Måndag: 09.00-19.30
Tisdag: 09.00-19.30
Onsdag: 11.00-19.15
Torsdag: 09.00-19.30
Fredagar:09.00-17.00
Lördagar: 09.30-13.30
Söndagar: 10.30-17.30

 

Dela

Få nyhetsbrev

Fyll i din e-postadress

Producerad av

Sajtkonsulterna